. .

. .

Bob Dylan - blowin the Wind



how many years can some people exist
Before they're allowed to be free


Bob Dylan - blowin the Wind





How many roads must a man walk downBefore you call him a man?

چند راه را آدم باید طى کند، پیش از اینکه آدم خطاب شود؟

Yes, 'n' how many seas must a white dove sail
Before she sleeps in the sand?

بله، و چند دریا را باید فاخته سفید پرواز کند، پیش از اینکه آشیانه کند در شن؟

Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly
Before they're forever banned?

بله، و چندین بار باید گلوله توپ شلیک شود، پیش از اینکه براى همیشه تحریم شود؟

The answer, my friend, is blowin' in the windThe answer is blowin' in the wind

پاسخ، دوست من در باد می وزد، پاسخ، دوست من، در باد می وزد.


How many times must a man look up
Before he can see the sky?

چند بار باید آدم سر بالا کند، پیش از اینکه آسمان را ببیند؟

Yes, 'n' how many ears must one man have
Before he can hear people cry?

بله، و چندتا گوش باید داشته باشد، پیش از اینکه گریه دیگران را بشنود؟

Yes, 'n' how many deaths will it take till he knows
That too many people have died?

بله، و چند تا مرگ باید اتفاق بیافتد، تا بداند که بسیاری مرده­اند؟

The answer, my friend, is blowin' in the wind
The answer is blowin' in the wind

پاسخ، دوست من در باد می وزد، پاسخ، دوست من، در باد می وزد.

How many years can a mountain exist
Before it's washed to the sea?

چند سال کوهى مى تواند پایدار بماند، پیش از اینکه شسته شود به دریا؟

Yes, 'n' how many years can some people exist
Before they're allowed to be free?

بله، و چند سال باید مردمانى باشند، پیش از اینکه با آزدى زندگى کنند؟

Yes, 'n' how many times can a man turn his head
Pretending he just doesn't see?

بله، و چند بار آدم مى تواند سر برگرداند و وانمود کند که نمى بیند؟

The answer, my friend, is blowin' in the wind
The answer is blowin' in the wind

پاسخ، دوست من در باد می وزد، پاسخ، دوست من، در باد می وزد.

ترجمه ار علی حسینی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ترجمه آزاد

از علی رضا ملیحی

چقدر دیگه مونده تا ما آدما، واقعا‌ً آدم شیم؟
کبوتر سفید از چند دریا باید رد شه تا بالاخره یه جایی آروم بگیره؟
تا کی باید توپ و تانک شلیک شه؟ بالاخره اینا کی جمع میشن؟
کسی به جواب این سؤالا دسترسی نداره، دوست من.
کسی به جواب اینا دسترسی نداره.
مگه یه کوه قبل از این‌که فرسایش پیدا کنه و از بین بره، چقدر عمر می‌‌کنه؟
مگه یه آدم چقدر عمر می‌‌کنه؟، پس دیگه کی قراره آزاد باشه؟
مگه یه آدم چند بار می‌‌تونه سرش رو برگردونه و وانمود کنه که چیزی ندیده؟
کسی به جواب این سؤالا دسترسی نداره، دوست من.
کسی به جواب اینا دسترسی نداره.
برای این‌که آسمون رو ببینی،
مگه چند بار نیازه که سرت رو بالا بگیری؟
برای این‌که بتونی صدای گریه‌ی مردم رو بشنوی،
مگه چند تا گوش باید داشته باشی؟
دیگه چند نفر باید بمیرن تا بفهمیم که جون آدم‌‌های زیادی گرفته شده؟
کسی به جواب این سؤالا دسترسی نداره، دوست من.
کسی به جواب اینا دسترسی نداره.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


بیشتر از این Bob Dylan

اینجا

اینجا


دانلود آهنگ:


Blowin' In The Wind | Bob Dylan